3 enkle steg
1. Sett opp telefonkonferansen din
Velg en dato/tidspunkt for telefonkonferansen.
2. Inviter deltakerne
Send en invitasjon til alle deltakerne med PIN-koden din, dato/tidspunkt og anropsnummeret/numrene.
3. Start telefonkonferansen
På avtalt tidspunkt slår alle deltakerne nummeret og legger inn PIN-koden din for å delta i telefonkonferansen!
Funksjonskontroller under konferansen
# 1 | Privat deltakeropptelling |
# 6 | Slå av lyden/Slå på lyden for egen linje |
1. Slik setter du opp telefonkonferansen din
Jeg ønsker å sette opp en telefonkonferanse; må jeg registrere meg, melde meg på etc. først?
For å sette opp en telefonkonferanse er alt du må gjøre å legge inn e-postadressen din for å motta din gratis PIN-kode.
Hvor lenge er PIN-koden gyldig?
PIN-koden har ingen utløpsdato.
Hvis jeg ber om en PIN-kode nå, kan jeg bruke den, for eksempel om en uke eller måned?
Du kan be om PIN-koden nå og bruke den med en gang eller en gang i framtiden.
Jeg ønsker å sette opp en telefonkonferanse; må jeg varsle Telefonkonferanse.no?
Nei, du kan sette opp en telefonkonferanse når som helst uten å varsle oss.
Hvordan vet Telefonkonferanse.no hvor mange og hvilke deltakere som vil delta under telefonkonferansen?
Vårt avanserte telefonkonferansesystem matcher dine deltakere automatisk ved hjelp av PIN-koden din.
Hvor mange ganger kan jeg bruke PIN-koden min for å sette opp en telefonkonferanse?
Du kan bruke PIN-koden så mange ganger du vil.
2. Inviter deltakerne
Hva er maksimum tillatte antall deltakere?
Du kan sette opp en telefonkonferanse med opp til 100 deltakere per gang. Hvis du trenger flere deltakere tilbyr vi en telefon-event-tjeneste. Vennligst kontakt oss for mer informasjon.
Kan deltakerne mine bruke både fasttelefon og mobiltelefon?
Ja, deltakerne kan bruke fasttelefon og mobiltelefon for å delta i telefonkonferansen.
Hvis en britisk deltaker er i utlandet, kan hun/han da bruke sin mobiltelefon for å delta i telefonkonferansen?
Ja, del det internasjonale aksessnummeret +44 843 373 0999 til dine norske deltakere når de er i utlandet med mobiltelefon.
Kan jeg sette opp en internasjonal telefonkonferanse?
Ja, med vår enkle tjeneste kan internasjonale deltakere også delta i konferansen! Telefonkonferanse.no tilbyr lokalt anropsnummer i 25 land! Hvis en deltakers land ikke står på listen kan de delta ved å ringe vårt verdensomspennende anropsnummer: +44 843 373 0999.
Må jeg ringe det verdensomspennende anropsnummeret når jeg organiserer en internasjonal telefonkonferanse?
Nei, du bare ringer det norske anropsnummeret. Systemet vårt matcher dine deltakere automatisk ved hjelp av PIN-koden din.
Kan deltakerne bruke Skype eller tilsvarende tjeneste når de deltar i telefonkonferansen min?
Ja. Vær oppmerksom på at hvis en deltaker deltar via VoIP kan det påvirke lydkvaliteten.
3. Start telefonkonferansen
Må jeg, som leder for telefonkonferansen, ringe opp før deltakerne ringer opp?
Nei, vårt avanserte telefonkonferansesystem matcher dine deltakere automatisk ved hjelp av PIN-koden din, selv om du er forsinket. Det er selvsagt mer profesjonelt å være den første deltakeren i konferanserommet slik at du kan ønske deltakerne velkommen og eventuelt introdusere dem for hverandre.
Hvordan vet jeg når en deltaker kommer inn eller forlater telefonkonferansen?
Så snart en deltaker kommer inn i telefonkonferansen vil det bli spilt av et varsel. Når en deltaker forlater telefonkonferansen spilles det også av et varsel.
Hva gjør jeg når en eller flere deltakere blir med i konferansen fra et støyfullt miljø?
Be deltakerne om å finne et stille sted for å redusere bakgrunnsstøyen. Hvis det ikke er mulig ber du deltakerne om å slå av lyden på sin egen linje ved å trykke på # 6. Deltakerne kan slå på lyden på sin egen linje ved å trykke på # 6 igjen.
Hva gjør jeg når det er ekko på telefonkonferansen?
Dette skjer vanligvis når en eller flere av deltakerne har slått på høyttalerfunksjonen eller telefonen er i handsfree modus. En annen vanlig grunn er at deltakerne er med i konferansen fra bilen og bruker Bluetooth handsfree. Når høyttalervolumet er stilt for høyt plukker mikrofonen opp lydsignalet og sender det tilbake til telefonkonferansen.
Be deltakerne om å deaktivere telefonhøyttaleren/handsfree-modus eller redusere volumet. Hvis det ikke er mulig ber du deltakerne om å slå av lyden på sin egen linje ved å trykke på # 6. Deltakerne kan slå på lyden på sin egen linje ved å trykke på # 6 igjen.
Tips: Hvis det benyttes en konferansetelefon (for eksempel Polycom) i konferanserommet, ber du deltakeren bruke håndsettet.
Hvordan avslutter jeg telefonkonferansen?
Så snart den siste deltakeren kobler seg fra er telefonkonferansen avsluttet. Du trenger ikke gjøre noe mer!